brutalärligakvinnan.blogg.se (fd argakvinnan)

Allmänt

Inlägg 18, Inga förklarningar alls....

Publicerad 2014-10-28 22:18:46 i relation,

Fördjävligt att säga det, men efter all skit som varit det senaste året
så var ändå hämnden ljuv
Denna statusuppdatering lägger exet upp tidigt söndagmorgon den 15/6.
 
De jag reagerade på vad är de för hämnd HAN är ute efter? Vad har HAN att hämnas på? De jag tänker är att de är väl inte HAN som ska hämnas, om någon ska göra de överhuvudtaget! Jag tror att när han vaknar till & upptäcker mina sms på morgonen så inser HAN att de är kört igen, & då för att rädda sitt skinn lite så måste HAN lägga ut detta, för att de runt omkring ska tro att de är det han hållit på med i FYRA månader.... Nu är de ju faktiskt så här att HAN erkänt för mig & andra att de inte alls var en hämnd!
De jag försöker få han att förstå är att detta är fan värre än året innan, varför dra in mig igen i hans skitiga, sjuka värld, VAD HAR JAG GJORT HONOM EFTERSOM HAN SÅRAR MIG GÅNG PÅ GÅNG? Jag skickar "bevis" på skärmdumpar som älskarinnan skickat till mig. Jag är helt knäckt & skriver en massa saker att nu tänker jag inte hålla hans nära utanför detta längre. Jag vill naturligtvis ha en förklarning varför han nedvärderar mig som han gör. Han måste  förakta mig å de grövsta, kanske inte bara mig utan alla kvinnor. Man undrar vad de är som gör att han gör så här gång på gång. Ber honom också att söka hjälp. för en person som håller på som han gör kan inte må bra. Han har ingen kontakt alls med de kvinnor han har haft förhållande med, de förstår jag varför idag. De han skriver tillbaka är: "Tänker inte prata nå mer med dej. nu räcker det." Ungefär som de skulle varit JAG som ställt till det? Sen åker han till banan & kör sin jävla tävling som inget har hänt!!
 
Jag skriver även till CT här & frågar om hon är med i denna hämnd, jag visste inte, dom kanske hade planerat detta ihop? De svar jag får från henne är lika dryga som vanligt, typ " Jag vill inte vara inblandad i din hysteriska sörja. Lämna mig & exets familj ifred, annars kommer du få ångra dig. Det är inget hot utan ett löfte! Chansa om du vill men skyll dig själv" Tänkte då att, vad konstigt att hon efter allt som hänt mellan dom, kan tala om för mig att jag ska lämna hans familj ifred, de var ju inte precis så att jag kontaktade dom i tid o otid! Hennes familj har jag aldrig kontaktat eller träffat! Jag hade ju som jag berättat förut läst många meddelanden från henne till exet, & tonen i dom var ungefär som de här till mig.
 
På eftermiddagen skickar jag ett sms igen till exet, lite elakt där jag inte hotar men förklarar att de han nu gjort mot mig kan resultera i att jag kommer att ringa några telefonsamtal på måndagmorgon, som inte är så fördelaktiga för honom. (jag vill inte här gå in på vad de är, för jag har fortfarande inte gjort detta men jag vet inte vad som händer framöver, & de är någonting som kan göras fortfarande) Han vet mycket väl vad de handlar om, de svar jag får är "OK". På kvällen skickar jag ett till där jag frågar om CT är med i detta? & vad han hämnas på? då kommer ett svar att CT har inget med detta att göra & att han hämnas för att JAG trakasserat honom i 8 månader????  De här surrade han om i januari också, innan vi började träffas. DE JAG INTE KAN FÖRSTÅ ÄR ATT OM HAN NU TYCKTE ATT JAG TRAKATSSERAT HONOM, VARFÖR VILLE HAN DÅ KOMMA TILLBAKA TILL MIG? Han vet inte vad trakassera är för något, de är inget jag gjort i alla fall. ( har skrivit ca 100 sms på ett halvår, där ca en tredjedel var svar på hans )Jag frågar också om han är nöjd/stolt över att ha ljugit min dotter full? Han lägger t.om det på mig, hade inte jag betett mig som jag gjort så hade inte min dotter behöva mått dåligt. Payback time kallar han det. Så sorligt att han använder min dotter för att djävlas med mig, hur lågt har man sjunkit då? Jag skriver & beklagar att jag tycker de är fruktansvärt hur han behandlat mig, jag är känslomässigt ännu mer knäckt än året innan. De enda jag gjort är att ÄLSKAT HONOM, därför har jag tagit tillbaka honom FYRA gånger, vi har bott ihop i ÅTTA år, & träffats igen under fyra månader, där han ett flertal gånger sagt att de är vi nu, vi ska bli gamla tillsammans. Varför gör du då detta mot mig? Han svarar då att de är jag som sänker människor, att jag ska sluta med de för jag skadar inte bara HAN. Han ger naturligtvis ingen förklarning på hur jag sänker människor!
Jag blir så ledsen nu när jag skriver detta, jag får liksom inte ihop de, men de kanske inte är så konstigt, för jag tror inte att HAN får de heller.
 
De vart mycket kommentarer efter mitt inlägg igår, några då helt anonyma, men i dagens it värld är de svårt att förbli helt anonym, intressant ändå att "man" vaknar till i inlägg 17. Statistik är roligt, de som förundrar mig är att typ en tredjedel av byn där CT bor läser denna blogg, kanske har hon satt upp ett anslag på ICA, vad vet jag?
 
 

Kommentarer

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2014-10-29 08:53:50

Du måste sluta "älta" detta, det gör så ont i även mig, och vad ska det då inte göra både i dig, och även i exets(på hans sätt)
Försök glömma, sluta riv upp "såret" varje vecka. Både du och exets måste få lite och ro, och börja om Lycka till

Svar: Tack för omtanken. De jag gör nu är bra för min bearbetning känner jag. För mig är de inget alternativ att stoppa undan & glömma, vi är olika. Jag bryr mig lika lite som exet gjort mot mig, hur ont de gör i honom, fortfarande har jag den uppfattningen att HAN har gjort detta, JAG berättar, vad är värst? Bryr mig inte heller att HAN vill ha lugn & ro, de kunde han tänkt på innan han gjorde dessa handlingar! Om de gör ont i dig så sluta läs! Kram
Eva Åström

Postat av: Anonym betraktare

Publicerad 2014-10-29 12:03:23

Har du aldrig ställt dig frågan "Varför lämnade exet mig egentligen?"
Man behöver bara läsa några av inläggen i din blogg så fattar man direkt. Hela historien dryper av kontrollbehov, svartsjuka och dålig självkänsla. Själv skulle jag ha stuckit för länge sen.

Svar: Du kanske då skulle läsa alla inlägg så skulle du se att de är ju de det hela handlar om! Varför han inte bara gör slut som normala människor, frågan jag ställer mig är ju varför han vill ha tillbaka mig FYRA gånger. Tack för "diagnoserna", de värmer!
Eva Åström

Postat av: God vän :)

Publicerad 2014-10-29 14:31:30

Svar till Anonym betraktare: Är det så att du känner till Arga kvinnan.... ?? Isåfall borde du förstå att ett av problemen är att Exet inte vill lämna henne. Det är inte så lätt att sticka ifrån en karll som inte lämnar en ifred, (när det finns känslor)
Gemensamma kompisar till mig och Exet, berättade nyligt att han pratar mycket om henne ff.

Jag hoppas verkligen att Arga kvinnan aldrig nånsin kommer att ha någon mer kontakt med Exet. Han kan gott hålla sig med CT, dom förtjänar varandra!!!!

Svar: Jag har ALDRIG bett exet om att få komma tillbaka, men jag har blivit duperad när han velat det...
Eva Åström

Postat av: Vän till en vän

Publicerad 2014-10-29 14:42:00

Håller med Anonym betraktare. Frågan jag ställer mig är Varför tar du tillbaka honom FYRA gånger om han nu sårat dig så mycket? Kan det inte vara så att halva ansvaret i denna historia ligger hos dig? Tror att alla inblandade (som Britt-Marie skriver) är väldigt less och trött på ditt ältande. Vad tror du egentligen att du ska komma fram till? Om jag känner exet och CT rätt (och det gör jag) så har de nog annat att göra än att bry sig om vad du skriver, och det var väl det hela bloggen gick ut på, att hämnas på dem?

Svar: Hej vän till vän, jag ska förklara för dig varför jag tog tillbaka exet FYRA gånger. JAG ÄLSKADE HONOM. Såklart att de fanns taggar vad han gjort, jag vet inte hur väl du känner honom men han är expert på att bortförklara. Men om du känner honom så kan ju DU fråga varför han VILLE komma tillbaka till mig FYRA gånger, om han nu inte älskade mig, fast att han sa det! Om de var så att jag skrev denna blogg för att exet & CT ska läsa så skulle jag ju kunna maila dom bara. Jag skriver detta för min egen skull, bearbetning kallas de! De är valfritt att läsa, jag har ingen aning om dom läser, bryr mig inte heller. Om du eller andra är less på mitt ältande, läs inte då. För någon som skriver en sån här kommentar, behöver inte lyssna på mig, för de är ingen som jag umgås med.Föresten de var ju inte de B-M skrev, som du skriver.
Eva Åström

Postat av: Sanningen vinner i slutänden

Publicerad 2014-10-29 16:26:11

från "arga kvinnan"s del i de hela finns inte en tillstymmelse av kontrollbehov, det behöver man inte läsa många inlägg för att förstå, här ser man klart och tydligt hur "exet" utnyttjar sin position att leka med andras känslor. "Arga kvinnan" har flertalet gånger försökt att skjuta undan sina kärlek-känslor, avslutat, brutit upp, tagit avstånd, bygga om på nytt, men varje gång hon börjat få lugn och ro i vardagen så dyker "exet" upp och lämnar kärleksförklaringar, kommer lov ord om evig kärlek och nya försök! Det är väl då inte konstigt att "arga kvinnan" faller dit igen, i hans smutsiga spel att leka med andras känslor. Och inte heller är det konstigt att "arga kvinnan" vill få upprättelse och en vettig förklaring till de som skett, hon har blivit förnedrad och smutskastad, det är inget som ska accepteras och sopas under mattan! Och som åskådare genom åren (de senaste 15-20åren) bekräftar jag att "exet" destruktiva beteende att leka med andras känslor, bryta ner och psykiskt misshandla kvinnor är ett beteende som återkommer om och om igen.. Tyvärr! Bakom en trygg och stabil nallebjörn gömmer sig en känslokall, lumsk person utan moral med stora relationsproblem. Lägg skulden där den hör hemma! I de här fallet inte på "arga kvinnan"
Stå på dig du arga kvinna, du har all rätt att vara arg, få upprättelse, riva upp såren för att offentliggöra detta smutsiga spel där du varit en av spelpjäserna. Riv nu upp alla känslor en sista gång för att sedan begrav dem, resa dig sedan upp ur skiten (du blivit nerdragen i) som en ännu starkare människa, skaka av dig skiten och låt dig aldrig falla dit igen! ❤️

Svar: Tack <3 Ja du vet ju hur de varit tidigare, & nu, du beskriver de så klockrent. Bra beskrivning "stabil nallebjörn", en sån är han också, men tänk om han kunde vara så jämt....Hans mörka sidor visar han inte direkt precis. Som jag sagt tidigare finns de ingen återvändo, en av anledningarna varför jag skriver detta också.
Eva Åström

Postat av: Vän till en vän

Publicerad 2014-10-29 20:11:28

För mig verkar ditt beteende som att du har ett sjukt bekräftelsebehov. Det vore nog bättre att du mailade direkt till de inblandade istället. Men de kanske inte bryr sig om att svara och då faller ju hela konceptet.

Det pratas om den här bloggen bland många i vår omgivning, och du gör bara bort dig mer och mer, även i de kretsar där dina närmaste finns. Du kanske borde fundera på att vårda dina vänner istället, innan de tröttnar och vänder dig ryggen.

Svar: Bekräftelsebehov är de andra i den här historien som lider av....om du inte förstod vad jag skrev i förra svaret , så läs igen om varför jag skriver denna blogg. Vad roligt att ni pratar om denna blogg, kanske ni ska ta och prata om hur exet beter sig mot människor istället nästa gång, eller ni kanske tycker att de är ett ok beteende som han har? Om jag gör bort mig så är väl ni bara glada åt det, eller hur? Jag vet vad jag har mina vänner, så de behöver ni inte oroa er för, är de så att dom vänder mig ryggen så är de inte mina vänner längre...men tack för omtanken!
Eva Åström

Postat av: Shenzi

Publicerad 2014-10-29 21:48:12

Vän till en vän ta av dej skygglapparna.. Jag förstår att du måste vara lojal mot "din omgivning" men tom du inser väl hur kränkt arga kvinnan blivit.Om det drabbat din syster, dotter eller vän hade du dömt henne så här hårt då?

Tydligen är den så pass intressant så du läser den iaf. Likgiltighet är det mest avlägsna man kan känna för en människa. Uppenbarligen berör denna historia mer än tänkt förmodar jag.

Postat av: Vän till en vän

Publicerad 2014-10-29 22:07:19

Du har rätt, Shenzi, den berör. Jag blir spysjuk över att man använder sociala medier till att hänga ut varann och dessutom blanda in människor som inte har med saken att göra. Det vore bättre att prata med varandra mellan fyra ögon och försöka lösa problemet.

Svar: Så ordet är värre än handlingarna? Har inte blandat in några som inte har med de att göra! Tvärtemot har jag skonat flera som jag skulle kunnat lämnat ut...
Sen verkar du inte känna exet så bra eftersom du föreslår de du föreslår, enligt honom så har han inte gjort något...
Eva Åström

Postat av: Shenzi

Publicerad 2014-10-29 22:15:21

Trist att du ska behöva bli illamående när arga kvinnan blivit ljugen för, utsatt för otrohet,svek och kränkningar.
Tror hon hellre bara åkt på en 24 timmars magsjuka istället.
Men krya på dej!

Postat av: Sympatisören

Publicerad 2014-10-29 22:15:30

Så klart ska du fortsätta skriva....det börjar bli riktigt spännande!
Det som vill kan ju sluta läsa....och missa fortsättningen :)
Vi är ju många som veta vill veta vad som händer....

Jag är övertygad om att denna bearbetning kommer att bli superbra för dig, ett bra sätt att sätta ord på " skiten"!

Svar: Just precis, man väljer om man vill läsa!Ja, jag tror också på att sätta ord på skiten...
Eva Åström

Postat av: Nära anhörig

Publicerad 2014-10-29 22:29:32

Vän till en vän.. Kanske att du har vänner som skulle vända dig ryggen för att de inte orkade med din bearbetningsprocess (som det här är för arga kvinnan) om det gällde dig. Men jag kan säga dig att de människor som verkligen bryr sig och ställer upp för arga kvinnan aldrig skulle vända henne ryggen till. Om du nu påstår dig umgås i samma kretsar som arga kvinnan så kan du ju också berätta vilka i hennes närmsta krets som tycker hon gör bort sig. För mig låter det nämligen bara som tomma hot från dig för att försöka komma åt henne på något vis, när det uppenbarligen inte går på andra sätt.. Jag kan lova dig att arga kvinnan vårdar kontakten med sina vänner mycket väl, vet ingen som får höra lika ofta som hon vilken fin vän hon är som alltid ställer upp och hjälper andra med allt hon kan. En vän med hjärtat på rätt ställe. Bäst att du tar och vårdar dina vänner innan de vänder dig ryggen, för det känns snarare här som att det är du som har tillitsproblem med dina vänrelationer än vad arga kvinnan har...

Svar: <3<3<3
Eva Åström

Postat av: Åskådare

Publicerad 2014-10-30 07:44:23

Jag förstår att din blogg är en del i din bearbetning efter allt som har hänt. Jag vet också att du bearbetar/bearbetat det inträffade på andra sätt. En helt normal handling enligt mig. Du har underbara vänner som stöttar dig, som lyssnar och som finns för dig när du än behöver, så har det i och för sig alltid varit. Du har väldigt många fina vänner, det säger egentligen ganska mycket om dig tycker jag.
Du gör i alla fall som man bör, bearbetar det inträffade och kanske får du det ur världen en gång för alla, även om det kommer finnas med dig för resten av livet så har du ändå fått ett avslut.
Jag undrar, var finns Exets vänner? Får han stöttning? Tror om någon frågat honom hur han mår? Näe i Exets "kretsar" pratar man inte vad som hänt, det har man väl aldrig gjort.. Där läggs krutet på att försöka få historien till en annan, man lägger fokus på att ifrågasätta det Arga kvinnan sagt och tror sig veta allt fast men egentligen aldrig ifrågasatt Exet?!
Jag skulle så gärna vilja ha ett enda svar av "Vän till en vän", Vad är värst, att Arga kvinnan bearbetar det som har hänt eller handlingarna som Exet utfört? Tänk efter ordentligt innan du svarar......

Svar: <3 Bra funderingar! Jag har också en fråga till "en vän till en vän" Har du spykänslor även för CT över att hon spytt galla över mig på sin fb & blogg?
Eva Åström

Postat av: Vän till en vän

Publicerad 2014-10-30 09:51:48

Jag tror knappast att "exet" är den som går ut på sociala medier för att bearbeta och söka sympatier. Det behöver väl därmed inte betyda att han inte bryr sig?
Ni är snabba att döma, men har ni verkligen tagit reda på hur hans "version" av den här historien skulle låta?

Om "CT" har jag förstått att hon varit väldigt trött på att du lägger dig i allt hon gör. Hon har visat flera sms där hon tydligt bett dig att lämna henne utanför det här.

Jag har svårt att tro att detta ältande kan leda någon vart. Det enda man kan hoppas är att "Argakvinnan" (som naturligtvis har rätt att vara ledsen) reser sig stark och slutar sprida sin bitterhet över allmänheten och att "exet" lär sig ta hand om sina relationer på ett sunt sätt. Det är nog ingen som hyllar honom för det han gjort men det kan ju vara så att han har sina orsaker?!

Oavsett vad som hänt, vem som gjort vad och hur det gick till så bär varje individ halva ansvaret för en relation, och det är bara fegt att skylla ifrån sig. Man skördar det man sår och det gäller båda parter.



Svar:
Blir djävulskt provocerad av din sista mening (som du också skrivit förut) Jag vet inte vilka referenser du har, men om du tycker de är ok att bli bedragen i ett förhållande så får väl de stå för dig, för mig är de inte ok, & de visste exet, så NEJ jag har inte något ansvar för hur den här relationen upphörde. Däremot har jag vid flera tillfällen berättat att om han nu ville avsluta vår relation, varför inte då göra de som normala människor gör, hade han gjort de så hade jag inte haft något att skriva om!Ja jag har försökt ett antal gånger att prata med exet om hur de varit, hans svar är att de inte finns något att prata om, en behöver inte vara psykolog för att fatta att han inte mår bra. Jag lägger mig verkligen inte i vad CT gör, har däremot skickat sms till henne i ren desperation om hur exet betett sig, eftersom hon var en del i detta. Nu är de så här att hon har skickat både sms & mail till mig utan att jag skickat, om du vill kan du få se de också! Du får gärna berätta för mig vilka orsaker han skulle haft för att rättfärdiga de han gjort mot mig & andra. Fortfarande är visst orden värre än handlingarna, de är inte lätt att föra en dialog då!
Vill gärna att du svarar på frågan får du spykänslor även på CT, när hon spyr galla över mig på sin blogg & fb?
Eva Åström

Postat av: Empatiker

Publicerad 2014-10-30 23:04:49

"Så bär varje individ halva ansvaret för en relation, och det är bara fegt att skylla ifrån sig. Man skördar det man sår och det gäller båda parter."
Vän till en vän, de här var kanske bland de sjukaste kommentaren jag läst, det du säger här att kvinnor som får utstå misshandel, förtryck, kränkningar, psykiskmisshandel mm i sina relationer får skylla sig själva för de bär halva ansvaret.. Alltså VAA?!? Jag tror inte mina ögon att jag just läser en sån idiotisk kommentar... Hela samhället idag försöker att eftersträva att INTE lägga skulden på de kvinnor som utsatts för kränkandehandlingar, vad kommer du ifrån för sjuk värld känner jag då väldigt spontant?!? Förklara dig gärna! Eller ta dig en ordentlig funderar över vad det just är du har hävt ur dig!!! Du har uppenbarligen ingen förmåga alls att sätta dig in i hur det skulle kännas att leva i skuld och skam över att ha blivit skändad på sitt egent liv och intigritet utav en annan individ..

Svar: <3<3<3
Eva Åström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela